„Hesburger“ ir „Neste“ bendradarbiavimas

„Neste“ ir „Hesburger“ žiedinės partnerystės rezultatas: iš panaudoto kepimo aliejaus gaminamas dyzelinas jau plačiai naudojamas „Hesburger“ logistikoje

Viename didžiausių Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo maisto restoranų „Hesburger“ kasmet 420 tonų panaudoto kepimo aliejaus paverčiama į dyzeliną, gaminamą iš atsinaujinančių žaliavų. Šį procesą įgyvendina didžiausia pasaulyje degalų iš atsinaujinančių žaliavų gamintoja, suomių korporacija „Neste“, jau kelerius metus kartu su „Hesburger“ bendradarbiaudama žiedinės ekonomikos srityje. Iš atsinaujinančių žaliavų gaminamais degalais jau varoma didžioji dalis „Hesburger“ sunkvežimių, per metus Baltijos šalyse nuvažiuojančių daugiau nei 500 tūkst. kilometrų.

Šiuo metu iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų gaminamas dyzelinas „Neste MY Renewable Diesel“, kurio gamyboje naudojamas „Hesburger“ po bulvyčių kepimo likęs aliejaus, naudojamas apie 95 proc. Baltijos šalių keliais važinėjančių įmonės sunkvežimių. Ateinantiems metams „Hesburger“ išsikėlė dar ambicingesnį tikslą – iki 2025-ųjų metų įmonės logistikoje naudoti vien atsinaujinančius degalus. 

„Prieš kelerius metus prasidėjusi žiedinės ekonomikos partnerystė kartu su bendrove „Neste“ pereina į dar tvaresnį formatą. Bendradarbiavimo pagalba ne vien mažiname transportavimo metu susidarančias anglies dvideginio emisijas, bet ir kartu įgyvendiname tikslą – įgalinti vartotojus prisijungti prie aplinkai draugiškų iniciatyvų. Kiekvieną kartą užsisakę maisto iš „Hesburger“ restoranų, mūsų lankytojai prisideda prie aplinkos tausojimo, nes panaudotas kepimo aliejus virsta žaliava naujiems degalams gaminti. Veikdami kartu kuriame tikrą žiedinės ekonomikos ekosistemą “, – teigia Ieva Salmela, „Hesburger“ tarptautinės plėtros ir rinkodaros direktorė.

Pasak „Neste“ tvarių partnerysčių Baltijos šalyse vadovės Jones Sestakauskaites, partnerysčių plėtra įrodo, kad atsinaujinančių ir žiedinių sprendimų potencialas dar nėra iki galo išnaudojamas.

„Būdama atsinaujinančių ir žiedinių sprendimų lydere, „Neste“ tikslas yra įgalinti partnerius, klientus ir kitas suinteresuotąsias puses kartu ieškoti būdų, galinčių užtikrinti maksimalų žaliavų pernaudojimą. Partnerystė su „Hesburger“ yra gerasis pavyzdys, kaip bendradarbiavimas žiedinės ekonomikos principu gali kurti pasaulinio lygio pokyčius ir į jį įtraukti įmonės klientus. Svarbiausia, tai daryti jiems suprantamu būdu ir kuriant apčiuopiamą pridėtinę vertę“, – teigia J. Sestakauskaite.

„Neste“ kartu su maisto restoranų tinklu „Hesburger“ 2021 m. pradėjo žiedinės ekonomikos partnerystę. Jos tikslas –  kepimo aliejų, kuriame gaminamas greitasis „Hesburger“ maistas, panaudoti gaminant dyzeliną „Neste MY Renewable Diesel“. Šie degalai, palyginti su iš iškastinių žaliavų pagamintu dyzelinu, per visą degalų gamybos ir suvartojimo ciklą į aplinką išskiria iki 90 proc. mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD)*. Bendrovių siekiai kovoti su klimato kaita per visą šį laiką pasitvirtino – metinis taršių emisijų sumažėjimas prilygsta 350 lengvųjų automobilių pašalinimui.

 

*Duomenys: 2022 m. pasauliniu mastu patiekto Neste MY Renewable Diesel ŠESD sumažinimas, lyginant su tik iš naftos pagamintu dyzelinu. ŠESD kiekio sumažinimo procentinė dalis skiriasi, atsižvelgiant į konkretaus regiono teisės aktus, kuriuose numatyta skaičiavimo metodika (pavyzdžiui, Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2018/2001 (RED II) Europoje ir Kalifornijos mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančių degalų standartas (LCFS) JAV), ir į gaminiui gaminti naudojamų žaliavų derinį kiekvienoje rinkoje.