02.12.2019

Naujos tendencijos greitojo maisto rinkoje: vartotojams rūpi tvari veikla bei nauji pasirinkimai

Nors pagrindiniai kriterijai renkantis greitojo maisto restoraną – tinkamas patiekimas, skanus maistas bei prieinama kaina – daugelį metų išlieka tie patys, daugiau kaip pusei mūsų šalies gyventojų rūpi ir tai, kad šių restoranų veikla būtų aplinkai draugiška ir tvari. Ši tendencija itin ryški tarp jaunimo. Be to, vis dažniau Lietuvoje greitojo maisto restoranai pasirenkami ne tik greitai numalšinti alkį, bet ir praleisti laiką su draugais. Tai atskleidė nepriklausomas greitojo maisto rinkos tyrimas, kurį „Hesburger“ restoranų tinklo užsakymu kasmet Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atlieka tyrimų bendrovė „Socio Uuringukeskus“.

Aplinkai palanki restoranų veikla svarbi kas antram

Net 57 proc. Lietuvos gyventojų yra svarbu, kad greitojo maisto restoranai laikytųsi nulinės taršos principų. Net 80 proc. tokią nuomonę išreiškusių respondentų nurodė, kad greitojo maisto bendrovių veikla turėtų būti pagrįsta atsakingu vartojimu ir gamyba. Kas antras apklaustasis manė, kad tokie restoranai turėtų naudoti švarią energiją ir įsipareigoti perdirbti antrines medžiagas. Dažniausiai tokių nuostatų laikėsi jauni, 15–19 m. (65 proc.) respondentai, o vyresnių žmonių grupėje tvarios veiklos svarba buvo kiek mažesnė.

„Hesburger“ yra Suomijos šeimos bendrovė, o šioje šalyje aplinkosaugai ir ekologijai įmonės skiria ypatingą dėmesį – aplinkosauga mums nėra tik madinga tema ar privalomi reglamentai. Suomijoje įprasta rūpintis aplinka ir gamta, todėl ir visose kitose šalyse, kuriose dirbame, taip pat ir Lietuvoje, skleidžiame tvarios veiklos kultūrą, aktyviai diegiame konkrečius aplinkai palankius sprendimus ir procesus. Todėl labai nudžiugino šie apklausos rezultatai, rodantys, kad Lietuvos gyventojai, ypač jaunoji karta, vertina šias pastangas“, - sakė „Hesburger” tarptautinės plėtros direktorė Ieva Salmela.

Aplinkai palankūs sprendimai – nuo pakuočių iki apšvietimo

Pasak I.Salmelos, „Hesburger“ planuojant logistikos ar pardavimų procesus, optimizuojami pakavimo medžiagų kiekiai, kad jų būtų naudojama kiek įmanoma mažiau. Pavyzdžiui, mėsainiams ir vaikų maistui nenaudojamos kartoninės dėžutės, sumažintos ir paplonintos mėsainių pakuotės. Jau daug metų „Hesburger“ mėsainiai patiekiami įvynioti į bioskaidžias medžiagas. Tirštieji ir vaisių kokteiliai yra pilstomi į bioskaidžius puodelius iš kukurūzų krakmolo, kuris natūraliai suyra. Be to, „Hesburger“ visos atliekos yra rūšiuojamos ir perdirbamos: kartonas, stiklas, plastikas, metalas, medinės paletės ir kt.

Buvome bene pirmieji Lietuvoje, kurie proaktyviai pasiūlėme savo klientams atsisakyti šiaudelių ir dangtelių, kai jie nėra būtini. Džiugu matyti, kad per kelerius metus ši iniciatyva įsigalėjo ir išplito, o žmonės vis dažniau sąmoningai atsisako šiaudelių ir dangtelių, atsiranda daugiau geranoriško bendradarbiavimo iš klientų pusės mažinant poveikį gamtai“, - pastebi I.Salmela.  

„Hesburger“ tinkle diegiami ir kiti ekologiški sprendimai. Daugelis „Hesburger“ tinklo restoranų apšildomi atsinaujinančia energija. Nauji restoranai turi ant stogų sumontuotus saulės kolektorius, o remonto darbų metu jie sumontuojami ir senesniuose restoranuose. Saulės energija šildo ne tik orą restorane, bet taip pat ir naudojamą vandenį. Restoranų vidaus ir lauko apšvietimui pritaikytos mažai energijos vartojančios LED lempos ir energiją taupančios lemputės.

Domina ir vegetariški patiekalai bei pristatymas į namus

Lietuvos vartotojai palankiai vertina ir kitus naujus pasirinkimus bei paslaugas. Į klausimą, ar greitojo maisto restoranuose juos domintų vegetariški patiekalai, teigiamai atsakė kas trečias respondentas. Dažniau vegetariškus patiekalus juose rinktųsi moterys (40 proc.) nei vyrai (30 proc.).

Jau kurį laiką savo tinklo restoranuose siūlome ir vegetariškų variantų, todėl pasirinkimą turi įvairių skonių ir mitybos įpročių lankytojai. Savo asortimentą nuolat papildome ir atnaujiname, kartu išlaikydami ir populiariausius bei mėgstamiausius patiekalus bei jų skonį“, - sakė I. Salmela.

Lietuvoje populiarumo sulaukia ir maisto pristatymo į namus paslauga – tyrimas atskleidė, kad ji yra svarbi kas antram respondentui. Šia paslauga bent kartą yra pasinaudoję 73 proc. Lietuvos gyventojų. Kas penktas respondentas naudojasi maisto pristatymu į namus paslauga vidutiniškai kelis kartus per mėnesį, kas trečias – bent kartą per mėnesį.

Ženkliai padaugėjo ateinančių praleisti laiką su draugais

Kaip ir ankstesniais metais, pagrindinė greitojo maisto restoranų pasirinkimo priežastis lieka netikėtai užklupęs alkis (56 proc.), tačiau per metus įvyko didžiulis pokytis nurodant kitą priežastį lankytis greitojo maisto restorane – pabūti su draugais. Jei prieš metus norėdami praleisti laiką su draugais greitojo maisto restoranus rinkdavosi 30 proc. respondentų, tai šiemet ši dalis šoktelėjo iki 46 proc. Pavalgyti su šeimomis čia užsukantys nurodė 35 proc. apklaustųjų. 

Svarbiausi kriterijai, renkantis greitojo maisto restoraną, ir šiemet išliko šie: tinkamas maisto patiekimas (90 proc.), kad maistas būtų skanus (88 proc.) ir už prieinamą kainą (84 proc.).

Apklausos duomenimis, Lietuvoje populiariausi greitojo maisto restoranai – „Hesburger“, kurį kaip savo mėgstamiausią nurodė 21 proc. respondentų, ir „McDonald‘s“ (20 proc.). Trečioje vietoje – „Čili“ (10 proc.).

„Hesburger“ užsakymu 2019 m. lapkritį atlikto reprezentatyvaus tyrimo metu elektroninės apklausos būdu apklausti 1058, 15-49 metų amžiaus Lietuvos gyventojai.