Tyrimas: greitojo maisto restoranai - ir greitai užkąsti, ir praleisti laiką
Lietuvos, Latvijos ir Estijos šalių gyventojai greitojo maisto restoranus pirmiausia renkasi tuomet, kai reikia greitai numalšinti alkį. Tačiau lietuviai, skirtingai nei kaimynai, gerokai dažniau greitojo maisto restoranus renkasi norėdami praleisti laiką su draugais ir pavalgyti su šeima. Šiuos ir kitus gyventojų įpročius atskleidė nepriklausomas greitojo maisto rinkos tyrimas, kurį „Hesburger“ restoranų tinklo užsakymu lapkričio mėnesį trijose Baltijos šalyse atliko tyrimų bendrovė „Socio Uuringukeskus“.
Tyrimo duomenimis, greitojo maisto restoranus lietuviai, latviai ir estai pirmiausia renkasi siekdami greitai numalšinti alkį. Estai šiuo požiūriu itin pragmatiški – pagrindinį tikslą greitai pasisotinti nurodė net 74 proc. Estijos respondentų, Lietuvoje tokių buvo 50 proc., Latvijoje – 64 proc.
Tačiau lietuviai, skirtingai nei kaimynai, gerokai dažniau greitojo maisto restoranus renkasi norėdami praleisti laiką su draugais – net 40 proc. Estijoje tai daro trečdalis, Latvijoje – beveik ketvirtadalis respondentų. Nuvykti pavalgyti su šeima į šiuos restoranus mėgsta 30 proc. lietuvių ir penktadalis estų bei latvių.
Nori skonio ir kokybės
Visų Baltijos šalių gyventojai, rinkdamiesi greitojo maisto restoraną, pirmiausia remiasi dviem svarbiausiais kriterijais – absoliuti dauguma pageidauja, kad maistas būtų skanus ir tinkamai patiektas. Ne mažiau svarbu ir tai, kad maistas šiuose restoranuose būtų pagamintas iš kokybiškų produktų ir būtų siūlomas už prieinamą kainą.
Apie 80 proc. apklaustų lietuvių ir latvių, rinkdamiesi greitojo maisto restoraną, specialius pasiūlymus nurodė kaip svarbų kriterijų, o Estijoje tai atrodo aktualu tik apie 60 proc. gyventojų. Estai abejingiausiai vertina ir restoranų pasiūlymus vaikams, nors beveik pusei lietuvių ir latvių tai yra svarbu.
Latviai - reikliausi klientai
Apklausa parodė, kad Latvijos gyventojai pagal daugelį kokybės kriterijų yra reikliausi klientai palyginti su kaimynais. Jie labiausiai iš visų domisi pateikiama informacija apie greitojo maisto restoranų patiekalų sudėtį (72 proc.). Lietuvoje ir Estijoje ši informacija yra svarbi tik maždaug pusei apklaustųjų.
Latviai taip pat labiausiai vertina didelį meniu pasirinkimą, aptarnavimo greitį bei gerą restorano vietą. Be to, Latvijos respondentai, rinkdamiesi greitojo maisto restoraną, mažiausiai paiso rekomendacijų – jomis remiasi mažiau nei trečdalis. Palyginti su Baltijos šalių kaimynais, dažniausiai rekomendacijomis pasikliauja lietuviai (38 proc.).
Apklausos duomenimis, Lietuvoje populiariausių greitojo maisto restoranų trejetuke rikiuojasi „Čili“, „Hesburger“ ir „McDonald‘s“ – kiekvieną iš jų kaip savo mėgstamiausią restoraną įvardijo panaši respondentų dalis – nuo 17 iki 19 proc. Latvijoje ir Estijoje daugiausia respondentų kaip mėgstamiausią nurodė „Hesburger” tinklą.
„Hesburger“ užsakymu 2015 m. lapkritį atlikto reprezentatyvaus tyrimo metu elektroninės apklausos būdu apklausti 15-49 metų amžiaus Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojai. Visose trijose šalyse apklausta po 1000 respondentų.