27.12.2018

"Hesburger“ tyrimas: lietuviai – lojaliausi greitojo maisto restoranų lankytojai Baltijos šalyse

Net 86 proc. – tiek tyrime dalyvavusių lietuvių, iš apsilankiusių „Hesburger“ restoranuose, pasisakė, jog planuoja ne kartą sugrįžti į šiuos greitojo maisto restoranus, likusieji 14 proc. teigia greičiausiai irgi sugrįšiantys. Latviai ir estai taip pat lojalūs lankytojai, bet atsilieka nuo lietuvių - 67 proc. latvių ir 74 proc. estų nurodė apsilankysiantys ir vėl. Tokius rezultatus pateikia nepriklausomas greitojo maisto rinkos tyrimas, kurį „Hesburger“ restoranų tinklo užsakymu kasmet Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atlieka tyrimų bendrovė „Socio Uuringukeskus“.

„Tyrimas parodė, kad lietuviai yra labiausiai prisirišę prie jiems žinomo greitojo maisto restorano vardo bei siūlomų patiekalų spektro. Viena iš priežasčių, lemiančių tokius rezultatus, yra prieinamos kainos ir kokybės lygis. Tai kuria patikimumo jausmą ir skatina sugrįžti – žmonės žino, jog užsisakę konkretų patiekalą visada gaus būtent tai, ko tikėjosi“, – komentuoja „Hesburger” tarptautinės plėtros direktorė Ieva Salmela.

Kita įdomi tendencija, kuri paaiškėjo tyrimo metu – respondentams mažiau nei pernai svarbus platus meniu pasirinkimas – visos trys Baltijos šalys čia parodė keliais procentiniais punktais mažesnius rezultatus. Plačiam meniu pasirinkimui didelę svarbą teikia 61 proc. respondentų Lietuvoje (pernai atlikto tyrimo duomenimis – 68 proc.), 45 proc. respondentų Latvijoje (pernai – 47 proc.) ir 60 proc. – Estijoje (pernai – 64 proc.).

Lietuvių ir latvių šeimos vis labiau atranda greitojo maisto restoranus

Kaip ir kasmet, pagrindinė greitojo maisto restoranų pasirinkimo priežastis visose trijose šalyse lieka nepakitusi – netikėtai užklupus alkiui tokį maistą renkasi 58 proc. lietuvių, 64 proc. latvių ir net 76 proc. estų. 

Kita vertus, stiprėja tendencija, jog lietuviai ir latviai vis dažniau greitojo maisto restoranus renkasi norėdami praleisti laiką su šeima. Jei dar prieš penkerius metus šiuos restoranus laiko praleidimui su šeima rinkdavosi 26 proc. lietuvių ir 11 proc. latvių, tai šiemet jau 34 proc. lietuvių ir 23 proc. latvių pažymėjo, jog būtent taip leidžia laiką kartu su šeima. Tuo tarpu estų įpročiai nesikeitė – tyrimas atskleidžia, kad drauge su šeimomis greitojo maisto restoranuose lankosi penktadalis estų.

„Savo restoranuose kuriame patogią aplinką šeimoms – pateikiame ne tik specializuotus meniu pasiūlymus vaikams, bet ir, kur įmanoma, įrengiame žaidimų aikšteles lauke bei restoranų viduje, kad kiekvienas šeimos narys jaustųsi laukiamas. Tokia strategija duoda vaisių, ir šeimų mūsų restoranuose palaipsniui daugėja“, – komentuoja I. Salmela. 

Dauguma keliaudami Lietuvoje ir užsienyje renkasi greitąjį maistą

Pastaraisiais metais padaugėjo lietuvių, kurie, keliaudami į kitus šalies miestus, sustoja užkąsti greitojo maisto restoranuose – šiemet tokių buvo 66 proc., pernai – 63 proc. Keliaudami po savo šalį greitojo maisto restoranuose valgo ir panaši dalis kaimynų latvių bei estų – po 67 proc.

Tolesnių kelionių į užsienį metu mūsų šalies gyventojai irgi išlieka lojalūs greitojo maisto restoranams – ten šiemet besilankantys nurodė 63 proc., o pernai – 57 proc. Tuo tarpu estai yra patys aktyviausi tokių užkandinių lankytojai užsienio šalyse – ten lankosi net 73 proc. šios šalies gyventojų. Latvių įpročiai keliaujant užsienyje panašūs kaip lietuvių – greitąjį maistą tokiomis aplinkybėmis renkasi 64 proc. mūsų artimų kaimynų.

Svarbiausi dalykai – skanus maistas už prieinamą kainą

Svarbiausi kriterijai, renkantis greitojo maisto restoraną, lietuviams yra trys: tinkamas maisto patiekimas (92 proc.), kad maistas būtų skanus (91 proc.) ir už prieinamą kainą (87 proc.). Toliau pagal svarbą išsirikiavo tokie pasirinkimo kriterijai, kaip kokybiški ingredientai, iš kurių gaminami patiekalai (87 proc.), bei trumpas laukimo laikas (81 proc.).

„Lietuvos gyventojai atidžiai vertina, kaip patiekiamas maistas, jie vertina švarą, patiekimo būdą, netgi pakuotes. Prieš kelerius metus mes vieni pirmųjų rinkoje pradėjome diegti atliekų mažinimo sprendimus, stengiamės, kad pakuotės būtų kuo mažesnės, biologiškai irios, mažinamas šiaudelių kiekis“, - pastebi I. Salmela.

„Hesburger“ užsakymu 2018 m. lapkritį atlikto reprezentatyvaus tyrimo metu elektroninės apklausos būdu apklausti 15-49 metų amžiaus Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojai. Visose trijose šalyse apklausta per 1000 respondentų.