06.01.2017

„Hesburger“ pardavimai Lietuvoje pernai išaugo 25,5 proc. – daugiausiai tarp Baltijos šalių

Didžiausio Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo maisto restoranų tinklo „Hesburger“ pardavimai pernai Lietuvoje pasiekė beveik 18 mln. eurų – 25,5 proc. daugiau negu 2016 m., kuomet pardavimai sudarė 14 mln. eurų. Tai – sparčiausias augimas iš visų Baltijos šalių: tinklo pardavimai Estijoje 2016 m. augo 7 proc. iki 20,3 mln. eurų, o Latvijoje – 10,6 proc. iki 19,8 mln. eurų.

Sparčiausias augimas Baltijos šalyse

Pastaraisiais metais „Hesburger” Lietuvoje itin sparčiai auga, gerokai lenkdamas kitas Baltijos šalis. 2016 m. atidarėme du naujus restoranus miestuose, kuriuose iki šiol mūsų tinklo restoranų nebuvo – Molėtuose ir Elektrėnuose. Be to, klientams pasiūlėme naujų produktų, užtikrinome patrauklius pasiūlymus. Labai džiaugiamės, kad 2007 m. atidarę pirmąjį restoraną Klaipėdoje, šiemet Lietuvos rinkoje jau minime 10 darbo metų jubiliejų. Klientai Lietuvoje įvertino „Hesburger“ produktų skonį, todėl mūsų pozicija rinkoje labai tvirta, ją ir toliau aktyviai stiprinsime“, sakė „Hesburger” tarptautinės plėtros direktorė Ieva Salmela.

2016 m. Lietuvoje buvo atidaryti du nauji restoranai, o Vokiečių gatvėje Vilniuje veikiantis restoranas buvo visiškai renovuotas ir įrengtas pagal naują koncepciją. Iš viso į tinklo plėtrą ir renovaciją „Hesburger“ mūsų šalyje pernai investavo 2,16 mln, eurų.

Planuoja tolesnę plėtrą

Pasak I. Salmelos, tiek Lietuvoje, tiek ir kitose Baltijos šalyse yra potencialo tolesniam augimui ir plėtrai, todėl ir šiemet visose trijose šalyse tinklas bus plečiamas. Šiuo metu Lietuvoje „Hesburger” turi 46 restoranus. Per 2017 m. bendrovė mūsų šalyje planuoja investuoti nuo 3 iki 4 mln. eurų ir atidaryti 3-4 naujus restoranus. Planuojama, kad investicijos į plėtrą Latvijoje šiemet sieks 3 mln. eurų, Estijoje - 2,5-3 mln. eurų. Šiuo metu „Hesburger“ visose Baltijos šalyse turi 133 restoranus, iš jų Latvijoje veikia 45, Estijoje – 42.

Nuo 2016 m. visi nauji ir renovuoti „Hesburger“ restoranai įrengiami pagal Suomijoje sukurtą naują, aplinkai draugišką koncepciją – kasų meniu, produktų meniu, reklaminiai plakatai bei visa kita informacija klientams restorano viduje ir „drive-in“ dalyje yra pateikiama skaitmeniniuose ekranuose, popierius šiam tikslui nebėra naudojamas.

Metus pasitiko su naujovėmis

Sėkmingam verslo augimui itin svarbu ne tik tinklo plėtra, tačiau ir patrauklus meniu, kurį taip pat nuolat peržiūrime ir atnaujiname, pasiūlydami dar įvairesnių produktų skirtingiems skoniams ir poreikiams. Štai 2017 m. pasitikome klientams pristatydami naujovę – specialų pusryčių meniu, kurį sudaro kelių rūšių sumuštiniai, bulvių paplotėliai ir jogurtas su uogomis. Tad metus pradedame labai aktyviai ir planuojame toliau išlaikyti greitą tempą bei aukštus aptarnavimo standartus“, - sakė I. Salmela.

Pasak I. Salmelos, klientų aptarnavimui „Hesburger“ skiria itin daug dėmesio ir nuolat atlieka tinklo restoranų vertinimus. Kasmet visi „Hesburger“ restoranai yra reguliariai tikrinami bei vertinami pagal vieningus kriterijus, o metų gale išrenkamas geriausių rezultatų pasiekęs tinklo restoranas. Geriausio 2016 m. „Hesburger“ restorano titulas Lietuvoje atiteko Marijampolėje Gedimino g. veikiančiam restoranui.

Nepriklausomas greitojo maisto rinkos tyrimas, kurį „Hesburger“ užsakymu kasmet Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atlieka tyrimų bendrovė „Socio Uuringukeskus“, atskleidė, kad Lietuvoje populiariausių greitojo maisto restoranų trejetuką sudaro „Hesburger“, „McDonald‘s“ ir „Čili“ – kiekvieną iš jų kaip savo mėgstamiausią restoraną įvardijo panaši respondentų dalis – nuo 15 iki 18 proc. Latvijoje ir Estijoje daugiausia respondentų kaip mėgstamiausią nurodė „Hesburger” tinklą.

Vis daugiau domisi maisto sudėtimi

„Dirbdami visose Baltijos šalyse, galime įvertinti šių rinkų panašumus bei skirtumus, o taip pat – naujas tendencijas. Matome, kad Lietuvos gyventojai pastaruoju metu ėmė gerokai aktyviau domėtis informacija, iš kokių ingredientų pagaminti patiekalai, jiems rūpi, kad žaliavos būtų kokybiškos. Taigi, mūsų strategija rinktis aukščiausios kokybės žaliavas, kiek įmanoma daugiau žaliavų pirkti iš vietinių tiekėjų, taip pat prisideda prie mūsų verslo sėkmės“, - pastebi I. Salmela.

Tyrimo duomenimis, Lietuvoje per metus ženkliai padaugėjo gyventojų, kurie rinkdamiesi greitojo maisto restoraną, domisi informacija apie maisto sudėtį – tai svarbu 55 proc. respondentų. Palyginti su 2015 m., šis rodiklis išaugo net 8 procentiniais punktais.

Patraukli vieta šeimoms

Dar viena įdomi tendencija, kurią matome ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje – per metus gerokai išaugusi specialių pasiūlymų vaikams svarba. Pastebime ir tai, kad lietuviai gerokai dažniau negu kaimynai greitojo maisto restoranus renkasi norėdami pavalgyti kartu su šeima ar praleisti laiką su draugais. Taigi, siūlydami didelę produktų įvairovę ir vaikams draugišką aplinką, esame patraukli vieta šeimoms ir draugų susitikimams”, - sakė I.Salmela.

Apklausos duomenimis, restoranų pasiūlymai vaikams yra aktualūs 55 proc. lietuvių ir net 60 proc. latvių. Pernai šį kriterijų kaip svarbų buvo nurodę gerokai mažiau – 47 proc. lietuvių ir 49 proc. latvių. Estai šį kriterijų vertina mažiausiai tarp Baltijos šalių – tik 37 proc. nurodė, kad jiems tai yra aktualu.

„Hesburger“ užsakymu 2016 m. lapkritį atlikto reprezentatyvaus tyrimo metu elektroninės apklausos būdu apklausti 15-49 metų amžiaus Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojai. Visose trijose šalyse apklausta po 1000 respondentų.