07.05.2014

Profesionali drabužių dizainerė iš Suomijos „Hesburger” darbo drabužius sukūrė iš perdirbtų medžiagų

Didžiausias restoranų tinklas Baltijos šalyse ir Suomijoje „Hesburger” suteikė naują gyvenimą nebenaudojamai darbo aprangai bei reklaminiams atributams. Bendrovė kartu su Londone gyvenančia suomių dizainere Anna Sairoa iš naudotų daiktų sukūrė madingą naujų drabužių kolekciją. Naująsias uniformas „Hesburger“ darbuotojai nešios Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje bei Suomijoje.

Visose savo veiklos srityse skatiname aplinkai draugišką mąstymą, tausodami išteklius, siekiame kiek įmanoma mažiau įtakoti mus supančią gamtą. Šiuo metu restoranų tinklą „Hesburger“ sudaro daugiau kaip keturi šimtai restoranų Europoje bei Rytų šalyse, o juose dirba daugiau kaip 6100 darbuotojų. Atsižvelgiant į tai, nutarėme prikelti puikiai tarnavusias uniformas naujam gyvenimui. Į pagalbą pasikvietėme profesionalią EKO dizainerę iš OY „Touchpoint” Anna Sairoa,” – teigia“Hesburger” plėtros direktorė Ieva Salmela.

Kaip teigia Ieva Salmela, darnios plėtros politiką restoranų tinklas vysto nuo pat šeimos verslo įkūrimo pradžios. Bendrovei iš naujo panaudoti turimus išteklius nėra nauja veikla. Kiek anksčiau „Hesburger” iniciatyva iš nebenaudojamų medžiagų buvo pagaminta unikali madingų pagalvėlių, piniginių, užklotų kolekcija, skirta apdovanoti darbuotojus, taip keliant jų motyvaciją. Šį kartą bendrovė nusprendė imtis didesnio masto, sudėtingesnio projekto. Restoranų tinklas ne tik pasikvietė žinomą dizainerę, kad padėtų sukurti naujas uniformas Suomijos ir Baltijos šalių darbuotojams, bet ir užtikrino, kad jos bus gaminamos netoliese - Estijoje, bei transportuojamos tausojant aplinką, o joms pasiūti bus naudojamos tik ekologiškos, perdirbtos medžiagos.

Jeigu manysime, kad antrinis panaudojimas ar turimų medžiagų perdirbimas yra šių dienų norma, tai tikrai suklysime, ne visose bendrovėse įgyvendinama tokia politika, kaip „Hesburger”. Taip yra todėl, kad „pasaulį valdo pinigai”, o perdirbimas ne visuomet yra pigiausias variantas. Džiugu, kad „Hesburger” kartu su OY “Touchpoint” bendradarbiauja jau ne pirmą kartą. Bet tai, ką pradedame įgyvendinti dabar, panaudodami itin daug darbo drabužių yra neabejotinai verta pasididžiavimo! Tai yra rimta žinia apie tikrąsias „Hesburger“ vertybes, bendrovė tampa darnios plėtros globaliu mastu pradininke,“- teigia EKO drabužių dizainerė Anna Sairoa.

Pasak Anna Sairoa, yra daug skirtingų antrinio drabužių panaudojimo būdų. Galima perdirbti senuosius į naują medžiagą arba sukurti kažką naujo tiesiog juos sukarpant ir susiuvant. Dizainerio pagrindinis tikslas yra sukurti kažką unikalaus. Kaip teigė dizainerė, kartais labai lengva pastebėti, kad drabužis pagamintas iš perdirbtų medžiagų, o kartais drabužių kolekcija kur kas subtilesnė. Dizaineriui žymiai didesnis iššūkis sukurti drabužius taip, kad praktiškai nesimatytų, jog jie yra pasiūti iš antrą kartą panaudotų medžiagų. Kita vertus, „Hesburger” atveju, naujieji marškinėliai yra pagaminti iš perdirbtų butelių, o tai yra išties unikalus sprendimas.
Bendrovės darbiniai drabužiai atspindi tvarią plėtrą ir atsakingą dizainą. Aukštos kokybės medžiagos pratęsia drabužių tarnavimo laiką ir keičiantis darbuotojams leidžia juos vilkėti pakartotinai. Darbuotojams taip pat pateikiamos instrukcijos, kaip prižiūrėti drabužius aplinkai saugiu būdu.