Įgyvendinant naujo pakuočių reglamento taisykles – pokyčiai „Hesburger“ tinkle
Gegužės 1 d. Lietuvoje įsigaliojus Pakuočių ir pakuočių atliekų reglamento reikalavimams, didžiausias Baltijos šalyse ir Suomijoje greitojo aptarnavimo restoranų tinklas „Hesburger“ pradeda dirbti pagal naujuosius reikalavimus: nebeliks nemokamų vienkartinių plastiko turinčių pakuočių, klientams bus pasiūlyta ir alternatyvų.
Nuo gegužės 1 d. Lietuvoje įsigalioja nauja vienkartinių plastikinių pakuočių naudojimo tvarka, kuri draudžia nemokamai dalyti plastikines pakuotes visame viešojo maitinimo sektoriuje.
Įgyvendinant naująją tvarką „Hesburger“ tinklo restoranuose, už kiekvieną vienkartinę plastikinę pakuotę bus taikomas 0,05 Eurmokestis. Taip pat klientai galės rinktis daugkartinio naudojimo pakuotes, kurioms bus taikomas 2 Eur užstatas – jis bus grąžinamas, grąžinus pakuotę. Šią alternatyvą galės pasirinkti klientai, kurie maistą užsisakys valgyti pačiame restorane. Pardavimo čekyje pakuotės mokestis bus išskirtas ir pateikiamas atskirai.
„Lietuva viena iš pirmųjų Europos Sąjungoje įgyvendina naująjį reglamentą ir mes, atsižvelgdami į jo reikalavimus, keičiame aptarnavimo tvarką savo restoranuose. Labai atsakingai rengėmės šiems pokyčiams ir bendradarbiaudami su valstybės institucijomis ieškojome būdų, kaip geriausiai įgyvendinti naujų taisyklių reikalavimus. Mūsų tikslas – pasiūlyti klientams aiškią, paprastą ir skaidrią sistemą. Tikimės, kad tai skatins aplinkai palankesnius pasirinkimus ir visi drauge prie to prisidėsime“, – sakė „Hesburger” tarptautinės plėtros direktorė Ieva Salmela.
Tvarūs sprendimai – Suomijos šeimos bendrovės DNR
2024 m. gruodžio mėnesį „Hesburger“ užsakymu atlikto nepriklausomo greitojo maisto rinkos tyrimo duomenimis, 48 proc. Lietuvos respondentų atsakė, jog būtų pasirengę mokėti daugiau už maistą, jei greitojo maisto restoranai pasiūlytų aplinkai draugiškus sprendimus. Tyrimą atliko tyrimų bendrovė „Socio Uuringukeskus“, apklaususi 1000 šalies gyventojų.
Pasak I. Salmelos, nemaža dalis „Hesburger“ pakuočių jau dabar visiškai neturi plastiko. Mėsainių vyniojimo popierius ir bulvyčių pakuotės yra biologiškai skaidžios, todėl naujasis reglamentas bus taikomas tik daliai dabartinių pakuočių.
„Hesburger“ yra Suomijos šeimos bendrovė, kuri nuo pat veiklos pradžios aplinkos apsaugai ir ekologijai skiria ypatingą dėmesį. Suomijoje įprastą kultūrą rūpintis aplinka ir gamta diegiame ir kitose šalyse, kur veikia mūsų restoranai. Šiuo metu toliau dirbame su tiekėjais, kad nuo gegužės klientams galėtume pristatyti naujas, plastiko neturinčias salotų ir tortilijų dėžutes, kurios irgi atitiks naujojo reglamento reikalavimus“, – pažymi I. Salmela.
„Hesburger“ tinklas vienas pirmųjų pradėjo iniciatyvą Lietuvoje – su gėrimais automatiškai nebetiekti dangtelių ir šiaudelių. Pakavimo medžiagos, naudojamos „Hesburger“ restoranuose, nuolat tobulinamos, todėl jos tampa ekologiškesnės. Jau daugelį metų naudojamos sumažintos ir paplonintos mėsainių pakuotės, kurios yra biologiškai skaidžios..
Be to, „Hesburger“ visos atliekos yra rūšiuojamos ir perdirbamos: kartonas, stiklas, plastikas, metalas, medinės paletės. Iš panaudoto kepimo aliejaus yra gaminamas biokuras. Šiuo metu 95 proc. „Hesburger“ logistikoje sunaudojamo dyzelino yra iš atsinaujinančių žaliavų. Nuo praėjusių metų rudens visi Lietuvoje veikiantys „Hesburger“ restoranai bei padažų gamykla Kaune, bendradarbiaujant su atsinaujinančios energetikos įmone „Green Genius“, perėjo prie 100 proc. saulės energijos.