„Hesburger“ programėlės pareiškimas dėl prieinamumo

Šiame pareiškime dėl prieinamumo paaiškinama, kaip „Hesburger“ programėlėje stengiamasi laikytis įvairių prieinamumo taisyklių ir kaip galite pateikti mums atsiliepimus prieinamumo klausimais.

Bendroji informacija

„Hesburger“ programėlė (toliau – Programėlė) priklauso „Burger-In Oy“ (toliau – „Hesburger“), įmonės kodas: 2031967-6, Adresas: Linnankatu 34, 20100 Turku, Suomija.

Šis pareiškimas sukurtas 2025-06-12.

Programėlės prieinamumo būsena

„Hesburger“ programėlė naudojama daugelyje šalių. Mūsų prieinamumo metodas atitinka Suomijos skaitmeninių paslaugų teikimo įstatymą 306/2019 ir visoje ES galiojančius prieinamumo standartus, įskaitant Europos prieinamumo aktą (EPA).

Mūsų tikslas – pasiekti Interneto tinklalapių turinio prieinamumo rekomendacijų (ITTPR) 2.2 AA lygį mūsų skaitmeninių paslaugų prieinamumo srityje. Programėlė iš dalies atitinka prieinamumo reikalavimus su šiame pareiškime aprašytais apribojimais. Šiuo metu dirbama, kad būtų ištaisyti paslaugos prieinamumo trūkumai, ir mes atnaujinsime sąrašą, kai jie bus pašalinti.

Šiame pareiškime pateikta informacija pagrįsta prieinamumo vertinimu, kurį atliko išorės ekspertų organizacija Suomijoje.

Neprieinamas turinys

Toliau išvardytas turinys neatitinka reglamentų.

Bendra informacija

  • Programėlės turinys nėra pasukamas pagal įrenginio padėtį. (ITTPR 1.3.4)
  • Programėlės turinys visiškai nepritaikomas prie „iOS“ įrenginių operacinės sistemos teksto dydžio nustatymų. „Android“ įrenginiuose didžioji dalis turinio prisitaiko, tačiau kai kuris turinys, įskaitant produktų aprašymus ir kai kurias antraštes, netinkamai reaguoja į teksto dydžio nustatymus. (ITTPR 1.4.4)
  • Kai kuriuose turinio spalvų deriniuose kyla problemų dėl kontrasto, pvz., mėlynas tekstas baltame fone, o programėlėje rodomas tekstas ant fono paveikslėlių. Dėl šios priežasties gali būti sunku vizualiai atpažinti kai kuriuos tekstus, piktogramas ir pavyzdinį turinį įvesties laukuose. (ITTPR 1.4.3, 2.4.7)
  • Kai kur spalva naudojama kaip vienintelis informacijos perdavimo būdas. Teksto nuorodos ir kai kurių programėlės mygtukų sąveika išreikštas tik spalva. Naudotojams gali būti sudėtinga nustatyti, ant kurių elementų galima spausti. Tai gali trukdyti sklandžiai naudotis paslauga arba gali būti praleistos svarbios funkcijos. (ITTPR 1.4.1, 1.3.1 ir 2.4.4)
  • Nuorodų tekstai ne visada nurodomi aiškiai, todėl naudotojai iš teksto ne visada gali tiksliai suprasti, kur veda nuoroda. Pavyzdžiui, naudotojo užsakymų istorijoje rodomas kvito numeris veikia kaip išorinė nuoroda atsiliepimams pateikti. Naudotis pagalbinėmis technologijomis sunkiau, kai iš nuorodos teksto negalima aiškiai nustatyti nuorodos paskirties vietos arba tikslo. (ITTPR 2.4.4)
  • Kai kurie elementai turi trūkumų, susijusių su teksto alternatyvomis, arba jie nėra visiškai unikalūs. Pavyzdžiui, mygtuko „Pirkti“ identifikatoriai gali būti vienodi, jei produkto kaina yra tokia pati, o identifikatoriai ne visada rodo, kuris produktas perkamas. Dėl to ypač sunku naudoti ekrano skaitytuvus ir kitas pagalbines technologijas, kai naudotojai negali aiškiai nustatyti, kokia yra mygtuko funkcija ar kam jis skirtas. (ITTPR 1.1.1 ir 2.5.3)
  • Įvesties laukeliai neturi tikrųjų pavadinimų, tačiau laukelio paskirtis pateikiama tik kaip laikinasis tekstas įvesties laukelyje. Dėl to naudotojams, kurie naudojasi pagalbinėmis technologijomis, gali kilti vertimo sunkumų, nes lauko paskirtis gali būti techniškai neteisingai perteikta. Be to, laukelyje esantis vietą žymintis tekstas išnyksta, kai naudotojas įveda tekstą, todėl gali būti sunku įsiminti lauko reikšmę. (ITTPR 1.3.1)
  • Naudotojo sąsajos būsenos pokyčiai ne visada pateikiami suprantamai. Naudotojai ne visada gauna informaciją apie naudotojo sąsajos pokyčius ir jų turinį. Pavyzdžiui, programėlė ekrano skaitytuvams neteisingai praneša apie sėkmingą prisijungimą, naujo produkto pridėjimą į pirkinių krepšelį arba klaidą, todėl naudotojai negali būti tikri, ar jų veiksmai buvo sėkmingi. (ITTPR 4.1.3)
  • Programėlėje yra dalių, kurių negalima naudoti su klaviatūra, nes į jas negalima perkelti žymeklio. Pavyzdžiui, greito pasirinkimo mygtukas pagrindiniame puslapyje, kuris rodo naudotojo premijų kortelę. (ITTPR 2.1.1)
  • Programėlėje yra keletas nuorodų/mygtukų, kurių jutiklinis plotas yra mažesnis nei rekomenduojamas. Tai gali sukelti sunkumų naudojant programėlę jutikliniuose ekranuose, ypač naudotojams su motorine negalia, nes esant mažam taikinio plotui reikia didelio pirštų tikslumo. (ITTPR 2.5.8)
  • Klaviatūros žymeklis nėra pakankamai gerai matomas visose dalyse, o fokuso būsenos kontrastas aiškiai neišsiskiria iš fono. Dėl to klaviatūros naudotojams sunku judėti naudotojo sąsajoje, nes žymeklio vietą sunku aptikti. (ITTPR 2.4.7)
  • Naudotojas ne visada gali pamatyti klaviatūros žymeklį. Pavyzdžiui, žymeklis gali persikelti ant paslėptų elementų pirkinių krepšelyje arba ant fono elementų, kai atidarytas iškylantysis langas. (ITTPR 2.4.7)
  • Kai kuriose vietose klaviatūros ir ekrano skaitytuvo žymeklis netikėtai persikelia. Pavyzdžiui, uždarius iškylantįjį langą, žymeklis negrįžta į vietą, kurioje buvo atidarytas iškylantysis langas, bet gali netikėtai persikelti į puslapio pradžią. Dėl to sunku naršyti naudojantis pagalbinėmis technologijomis. (ITTPR 2.4.3)
  • Programėlėje gali būti rodomi neaktyvūs pasirinkimo mygtukai, kurie yra suderinami su klaviatūra ir ekrano skaitytuvu. Pavyzdžiui, jei produkto tuo metu nėra pasirinktame restorane. Tai gali suklaidinti naudotoją ir gali būti sudėtinga suprasti naudotojo sąsają, nes pašalinti elementai neturėtų būti interaktyvūs. (ITTPR 4.1.2)
  • Produktų sąrašuose pasirinkimo mygtukai turi kelis elementus, kuriuos galima pasižymėti klaviatūra ir ekrano skaitytuvu, tačiau tik kai kurie iš jų leidžia atlikti pasirinkimą. Tai gali apsunkinti naršymą arba suklaidinti naudotoją. (ITTPR 2.4.3)
  • Kai kurie programėlės įvesties laukai grindžiami sprendimais, kurie kelia problemų prieinamumo požiūriu. (ITTPR 1.3.1)

 „iOS“ programėlė

  • Kai naršant einate pirmyn naudodami tabuliavimo klavišą, programėlė užstringa arba netikėtai užsidaro. Dėl to naršyti naudojantis klaviatūra tampa sudėtinga ir naudotojai, kurie negali naudoti kitų įvesties metodų, patiria nemažų sunkumų. (ITTPR 2.1.1)
  • Kuponai nėra visiškai pritaikyti ekrano skaitytuvams. Kai naudotojas ekrano skaitytuvu paspaudžia papildomus kupono pasirinkimo mygtukus ir atidaro langą „Rodyti atsiskaitant“ arba toliau vykdo išankstinį užsakymą, ekrano skaitytuvas užstringa, o jo žymeklis lieka ant turinio, esančio už iškylančio lango. Naudotojas negali naršyti iškylančiame lange ar jo uždaryti, todėl negali pateikti užsakymo per programėlę. Jei papildomi pasirinkimo mygtukai nenaudojami, kuponai veikia tinkamai. (ITTPR 2.4.3, 1.3.2)
  • Mokėjimo kortelės informacijos įvedimo laukas nėra pritaikytas ekrano skaitytuvams. Kai naudojamas ekrano skaitytuvas, žymeklis automatiškai perkeliamas į galiojimo datą, o kortelės numerio žymeklis neaktyvuojamas. Todėl žmonės, kurie naudoja tik ekrano skaitytuvus, negalės įvesti mokėjimo informacijos. (ITTPR 2.1.1, 1.3.2)
  • Naršant naudojantis klaviatūra, perėjimas tarp turinio elementų spaudžiant tabuliacijos klavišą yra nepastovus ir nevienodas. Kartais galima pereiti į priekį naudojant tabuliacijos klavišą, kartais tik rodyklių klavišais. (ITTPR 2.4.3)
  • Patiekalų redagavimo funkcijos nėra iki galo pritaikytos naudoti su klaviatūra. Kai naudotojas pasirenka papildomą produktą, jis negali pasirinkti kiekio, nes kiekio įvedimo laukelio pliuso ir minuso mygtukai nėra pasiekiami naudojant klaviatūrą. Be to, mygtukas „Pridėti tą patį produktą su kitomis parinktimis“ veikia su klaviatūra, tačiau pridėto produkto eilutės redagavimo parinktys nėra matomos ar prieinamos, jei produktas nėra pašalintas ir vėl pasirenkamas. Maisto redagavimo funkcijos nėra visiškai prieinamos naudojant klaviatūrą. (ITTPR 2.1.1, 1.3.2)
  • Programėlės mygtukas „Prisijungti prie „Bonus“ klubo“ nėra pasiekiamas naudojant klaviatūrą. Todėl naudotojai, kurie naudojasi tik naršydami klaviatūra, negali užsiregistruoti paslaugai per programėlę. (ITTPR 2.1.1)

„Android“ programėlė

  • Iškylančiųjų langų negalima uždaryti klaviatūra, nes jie neturi uždarymo mygtukų ir jų negalima uždaryti klaviatūros komandomis. (ITTPR 2.1.1 ir 2.1.2)
  • Klaviatūros naudotojai negali išeiti iš ekrane matomų elementų, nes programėlė neperkelia žymeklio į turinį, kuris lieka už matomo ekrano srities ribų. (ITTPR 2.1.2)
  • Programėlėje nėra aiškių navigacijos sričių, kurios padėtų lengviau rasti pageidaujamus rezultatus. Pavyzdžiui, mygtukai „Pirkti“ ir „Tęsti“ visada yra ekrano apačioje, o norint juos pasiekti, reikia ilgai naršyti po ilgą sąrašą „Pasirinkti produktus“. Tai sukelia nepagrįstą naštą pagalbinių technologijų naudotojams. (ITTPR 2.4.7)
  • Restoranų sąrašo filtravimo langas yra puslapio apačioje, skaitymo ir žymėjimo tvarka, todėl jį sunku aptikti ekrano skaitytuvais ir sunku pasiekti klaviatūra. (ITTPR 1.3.2, 2.4.3)
  • Jei įvesties lauke yra klaidų, naudotojui nesuteikiama aiški tekstinė informacija apie tai, kas formoje yra klaidinga arba ką reikia ištaisyti. Pavyzdžiui, jei naudotojas bando užsiregistruoti telefono numeriu, kuris buvo įvestas neteisingu formatu. Dėl to naudotojams sunku nustatyti ir ištaisyti formose esančias klaidas. (ITTPR 3.3.1)
  • Perjungimo mygtukai neturi aiškaus teksto identifikatoriaus, kuris naudotojui nurodytų, ką būtent reikia patvirtinti (pvz., elektroninio pašto ir tekstinių pranešimų rinkodaros patvirtinimas). Todėl ekrano skaitytuvų naudotojai sunkiai supranta mygtukų paskirtį. (ITTPR 4.1.2)

Kiti svarbūs aspektai

Programėlėje yra pasikartojančio turinio ir naršymo būdų. Dėl to gali būti sunku naudoti ekrano skaitytuvus ir kitas pagalbines priemones. Pavyzdžiui, naudotojai turi pereiti kelis puslapius, kad rastų prisijungimo parinktį. Be to, renkantis maisto produktus, skirtingi patiekalų dydžiai sukuria papildomą turinį, kurį naudotojai turi peržiūrėti.

Turinys, kuriam netaikomi prieinamumo reikalavimai

Programėlėje naudojamos trečiųjų šalių žemėlapių paslaugos, įskaitant „Google Maps“, „Apple Maps“ ir „Petal Maps“. Negalime garantuoti trečiųjų šalių paslaugų prieinamumo. Tačiau visiems naudotojams pateikiame tą pačią informaciją apie vietą ir tekstiniu formatu.

Trūkumų taisymas

Nustatyti prieinamumo trūkumai šalinami kartu su kitais plėtros ir priežiūros darbais. Mūsų tikslas – iki 2025 m. pabaigos atlikti visus taisymus. Šiame pareiškime nurodytų prieinamumo trūkumų sąrašas bus atnaujinamas, kai jie bus pašalinti.

Atsiliepimų teikimas ir kontaktinė informacija

Jei pastebėjote prieinamumo trūkumų, pirmiausia apie tai praneškite mums, paslaugos teikėjui „Burger-In Oy“. Atsakysime per 14 dienų.

Atsiliepimus galite siųsti el. paštu adresu: accessibility@hesburger.fi

Priežiūros institucija

Suomijos transporto ir ryšių agentūra „Traficom“ prižiūri prieinamumo reikalavimų įgyvendinimą Suomijoje. Jei nesate patenkinti gautu atsakymu arba per 14 dienų negavote jokio atsakymo, galite pateikti skundą „Traficom“ svetainėje. Nuoroda atsidaro naujame lange. Suomijos transporto ir ryšių agentūros „Traficom“ interneto svetainėje pateikiama išsami informacija apie tai, kaip pateikti pranešimą ir kaip bus nagrinėjamas klausimas.


Naudotojams Suomijoje:
Suomijos transporto ir ryšių agentūra „Traficom“
Skaitmeninio prieinamumo priežiūros skyrius
P.BOX 320
FI-00059 TRAFICOM
www.saavutettavuusvaatimukset.fi/en (nuoroda atsidaro naujame lange)
saavutettavuus(at)traficom.fi
Tel. +358 29 534 5000

Naudotojams kitose ES šalyse
Jei nesate patenkinti gautu atsakymu į savo atsiliepimą arba per 14 dienų negavote jokio atsakymo, galite pateikti skundą savo nacionalinei priežiūros institucijai. Kitų ES šalių naudotojai dėl prieinamumo reikalavimų laikymosi gali kreiptis į atitinkamas nacionalines priežiūros institucijas. Kiekviena ES valstybė narė yra paskyrusi institucijas, kurios stebi ir užtikrina prieinamumo reikalavimų laikymąsi pagal ES prieinamumo internete direktyvą.